منوی سایت
محبوب ترین سایت های دنیا (alexa)

اشتراک گذاری

محبوب ترین سایت های دنیا (alexa)

22
0

آخرین بروزرسانی : 1396-07-15

محبوب ترین و پربازدید ترین وبسایت های دنیا از دید مرجع معتبر الکسا

برگرفته شده از Alexa

Google.com
1
گوگل میلیاردها صفحه وب در فهرست جستجوی خود دارد تا کاربران بتوانند هر موضوع دلخواهشان را با استفاده از کلمات کلیدی و عملگرها جستجو کنند. علی‌رغم محبوبیتی که این نوع جستجو دارد، توسط سازمان‌های زیادی مورد انتقاد گرفت. جستجوگر گوگل، محبوب‌ترین سرویس این شرکت است. در نوامبر ۲۰۰۹ گوگل با ۶۵٪ از سهم بازار موتور جستجوی برتر در آمریکا بود. گوگل از راه این وبگاه روزانه صدها میلیون دلار دریافت می‌کند. دامنه اصلی این سایت در اوت ۲۰۱۱، ۱۶۵ میلیون بار بازدید شده‌است.
Youtube.com
2
یوتیوب (به انگلیسی: YouTube) دوّمین وب‌گاه پرطرفدار دنیا پس از گوگل و پیش از فیس‌بوک و بزرگترین شاخهٔ گوگل است که در نوار ابزار این وب‌گاه دیده می‌شود. یوتیوب معروف‌ترین وب‌گاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که بیشتر ویدئوهای این شرکت توسط افراد عادی و بعضی از ویدئوها توسط شرکت‌ها و رسانه‌هایی مانند سی‌بی‌اس، بی‌بی‌سی، هیولو، ویوو و برخی سازمان‌های دیگر و برخی توسط خود یوتیوب بارگذاری شوند.
Facebook.com
3
فیس‌بوک (به انگلیسی: Facebook) یک سرویس شبکه اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادواردو سورین، اندرو مک‌کالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد. در ابتدا نام‌نویسی در این وبگاه به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود بود. اما با گذشت زمان درِ آن برای دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشوده‌شد. پس از افزوده‌شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت. فیس‌بوک در حال حاضر بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با ۲ میلیارد کاربر فعال است.
Baidu.com
4
بایدو (به چینی: 百度؛ به انگلیسی: Baidu) یک وب‌گاه جستجوگر چینی است که دارای ۵۷ خدمت گوناگون، از جستجو گرفته تا شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. این وب‌گاه قابلیت جستجو در اینترنت، شامل عکس و فایل‌های صوتی مانند MP3 و... را فراهم می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این وب‌گاه نوشتن عبارت مورد نظر به خط پین یین و برگرداندن آن به طور خودکار به چینی نوشتاری و جستجو بر اساس آن می‌باشد. این موتور جستجوگر در سپتامبر ۲۰۱۱ ششمین وب‌گاه پربازدید دنیا و پربازدیدترین وب‌گاه چین بوده‌است. بایدو ۷۴۰ میلیون صفحه، ۸۰ میلیون عکس و ۱۰ میلیون فایل چند رسانه‌ای را به صورت ایندکس دارد.
Wikipedia.org
5
ویکی‌پدیا (به انگلیسی: Wikipedia) یک دانشنامهٔ اینترنتی چندزبانه با محتویات آزاد است که با همکاری افراد داوطلب نوشته می‌شود و هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند مقالات آن را ویرایش کند. نام ویکی‌پدیا واژه‌ای ترکیبی است که از واژه‌های ویکی (وب‌گاه مشارکتی) و اِنسایکلوپدیا (Encyclopedia) (دانشنامه یا دائرةالمعارف) گرفته شده‌است. هدف ویکی‌پدیا آفرینش و انتشار جهانی یک دانشنامه آزاد به تمامی زبان‌های زنده دنیاست.
Yahoo.com
6
شرکت یاهو! (به انگلیسی: Yahoo Inc) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که در زمینهٔ اینترنت و نرم‌افزار فعالیت دارد و دفتر مرکزی آن در سانی‌ویل، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است. یاهو یکی از بهترین سایت‌های اینترنتی است که امکانات زیادی مانند موتور جستجوی یاهو، ایمیل یاهو، یاهو! مسنجر، اخبار یاهو، گروه یاهو، پاسخ یاهو، تبلیغات، نقشه‌های آنلاین، اشتراک گذاری ویدئو و عکس، ورزش‌های فانتزی و شبکه‌های اجتماعی را در اختیار کاربران اینترنت گذاشته است.
Reddit.com
7
ردیت یک وب‌گاه برای جمع‌آوری اخبار اجتماعی که در آن کاربران ثبت‌نام کرده قادرند اخبار را در قالب لینک یا متن ارسال کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانند به پست یا گزارش‌های نوشته شده رأی دهند و جایگاه آن خبر را در صفحات ردیت و صفحهٔ اصلی مشخص کنند. در واقع کاربران هستند که در ردیت اهمیت خبر را تعیین می‌کنند.
Qq.com
8
تنسنت کیوکیو (به انگلیسی: Tencent QQ) محبوب شناخته شده به عنوان QQ یک پیام رسان فوری که این سرویس نرم‌افزار توسعه یافته توسط شرکت چینی Tencent Holdings Limited. QQ می‌باشد انواع خدمات از جمله بازیهای اجتماعی آنلاین، موسیقی، خرید، میکروبلاگینگ، فیلم، پلت فرم بازی‌ها و گروه و چت صوتی نیز ارائه می‌دهد.
Taobao.com
9
یک فروشگاه اینترنتی چینی که در سال 2003 آغاز به کار کرد و طیف وسیعی از محصولات رو در اختیار کاربران قرار می دهد.
Amazon.com
10
آمازون.کام یا آمازون دات کام، (به انگلیسی: Amazon.com) شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، واشینگتن تأسیس شد. این شرکت فعالیت جدی خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب، آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود. شرکت آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و لباس نیز عرضه می‌کند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاه‌های اینترنت دارد. وب‌گاه آمازون، بخش اعظم از کسب‌وکار این شرکت بشمار می‌آید، که طیف وسیعی از خدمات و کالاها، از طریق آن عرضه می‌گردد.
Twitter.com
11
توییتر (به انگلیسی: Twitter) یک شبکهٔ اجتماعی و سرویس ارائه دهندهٔ میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ۱۴۰ حرف، پیام متنی را که توییت (به انگلیسی: Tweet) نامیده می‌شود، ارسال کنند. توییتر در مارس ۲۰۰۶ به دست جک دورسی ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر داشت که ۳۴۰ میلیون توییت در روز می‌فرستند و بیش از ۱٫۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود. توییتر با شعار «چه کار می‌کنید؟» پا به میدان وب ۲٫۰ گذاشت امّا در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به «چه چیزی در حال رخ دادن است؟» تغییر کرد. توییتر در لغت به معنی جیک جیک کردن است.
Tmall.com
12
یک فروشگاه چینی محبوب دیگر که در سال 2008 راه اندازی شد و قصد دارد تجربه ی خاصی از خرید اینترنتی به مشتریان خود ارائه کند.
Live.com / Bing.com
13
بینگ (به انگلیسی: Bing) یک موتور جستجوی وب متعلق به شرکت مایکروسافت است که پیشتر با نام‌های لایو سرچ، ویندوز لایو سرچ و ام. اس. ان سرچ شناخته می‌شد. استیو بالمر در ۲۸ مه ۲۰۰۹ در کنفرانس «همهٔ چیزهای دیجیتال» در سانفرانسیسکو، آمریکا از موتور جستجوی بینگ با لقب «موتور تصمیم گیرنده» پرده‌برداری نمود و این جستجوگر در ۳ ژوئن همان سال به‌طور کامل در دسترس قرار گرفت.
Vk.com
14
و ِ کا یا وی‌کی، که برآمده از سرواژه‌های ف-کُنتاکته (به روسی: ВКонтакте) به معنی ِ «در تماس») است، سرویس شبکه اجتماعی محبوب در میان کاربران اروپایی روس‌زبان در سراسر جهان است. این شبکه اجتماعی در بین مردم روسیه، اوکراین، قزاقستان، مولداوی، بلاروس بسیار محبوب است. وی‌کی همانندی بسیاری به فیس بوک دارد.
Instagram.com
15
اینستاگرم یا اینستاگرام (به انگلیسی: Instagram) شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند. کاربران هم‌چنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکس‌هایشان استفاده کنند. محدودیت همرسانی ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است. با رشد سریع و فراگیر این رسانه اجتماعی سرمایه گذاران بیشتری تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا کردند. در تاریخ ششم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲، شرکت فیسبوک، برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلارد دلار آمریکا (به صورت نقد و سهام) خریداری نمود.